Sidor

fredag, februari 03, 2006

Fel behå på flyget

Idag steg jag upp en så omänsklig tid som 4:30, så att jag skulle hinna med bussen till flyget klockan 5:20. Pust, stressigt. Men hellre vara i god tid än att missa planet, så när jag kom fram kunde jag i lugn och ro äta en macka och dricka lite te.Flög till Stockholm och fick faktiskt frukost på planet. Jättegod (Malmö Aviation). Sedan tog jag taxi till Konstakademien där mässan skulle vara. Träffade mina chefer på Sheraton och skulle byta om till kjol så jag var ”mässfin”. Tog av mig kavajen och upptäckte att jag var blöt på ena sidan av min fina topp. Konstigt, jag som inte spillt något? Kan inte vara svett heller, man fryser ju nästan ihjäl på flygplan? Flygplan, hm...
Det visade sig att gel-inlägget i behån inte hade klarat trycket och gått sönder vilket resulterade i denna oljiga fläck (den första och sista behån jag köper av den typen). Typiskt, när man ansträngt sig för att se fin, proper, korrekt och kompetent ut. *Suck* men jag valde att se det som komiskt istället för katastrof.
På eftermiddagen tog jag sedan tunnelbana ut till där min kompis bor, det gick bra. De mötte mig på stationen och så köpte vi pizza (helt okej). Det var superkul att se hur de bodde. Jag lyckades dessutom hålla mig vaken ända till klockan tio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar