Sidor

lördag, januari 13, 2007

En dansk Bridget

Idag har jag sett en fantastisk rolig film. Den beskrevs som en dansk variant av Bridget Jones. Själv säger jag som "Bridget fast bättre".

Nynne:
- Idag sker det. För idag blir allting bättre. Jag har förberett mig noga på att inte vara mig själv. Så det kan inte gå fel...


Men naturligtvis så går allting fel. På den fina middagen har hon precis som jag ingen koll på vilket glas som ska till vitvinet eller rödvinet. Hon tror att killen ska fria men istället vill han berätta att han träffat en annan. En 24-åring utan former.

Så Nynne shoppar för mycket, super till med tjejkompisarna och börjar sedan dejta.

Nynne:
-Efter fyra whiskey och tre Fuck me slowly on the beach är mitt omdöme inte helt på topp. Jag vill ju gärna se hur han bor. Men jag behåller ytterkläderna på. Så är det bara.


Lite senare...

Killen:
- Du ska penetreras av mitt kärleksspjut.
Välkomna krigaren till din förbjudna blomma.
Skrattar du åt mig?
-Nej då (*fnitter*)


Jag skrattade så jag fick ont i magen (nästan). Vilken härlig film, den måste nästan få bli en del av min dvd-samling. Den kan rekommenderas som en dansk brutalare variant av Bridget Jones.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar