Sidor

torsdag, maj 03, 2007

Belinda och Lena

Jag tycker om två av aftonbladets kolumnister.

För det första för Belinda Olsson, riktigt roligt skrivet.

Välj en snäll kille. Om du har en fallenhet för idioter så var med idioter en tid (kalla det din idiotfas), och sen satsar du på en snäll kille. En kille som gillar familjelivet. Det är inte töntigt med en sådan kille, tvärtom, en family man är alltid sexigt. En bad boy blir till slut en övervintrad 40-åring som står på samma plats i baren och har ångest, utan riktning och mål. Inte fräscht.
Läs hela den krönikan

Sedan gillar jag även den lite allvarligare Lena Sundström. Hon skriver bra och ibland väldigt prick på poängen.Arbetslös rimmar med värdelös och skräcken var att man skulle bli långtidsvärdelös. För det är konstigt hur snabbt det går. Hur arbetslösheten kletar sig fast och gör sig till en del av hela ens personlighet. Plötsligt är man en enda stor ursäkt som står och rycker på axlarna åt sig själv på fester. En person som folk vill ge goda råd till, men som ingen vill ha goda råd av. Ingen människa vill vara arbetslös.
Läs hela den krönikan
Inte nog med att hon skriver bra, hon har bott i Piteå och är ihop med en pitebo (han i Bo Kaspers orkester). Så då är man ju nästan pitebo (även om hon själv kanske skulle hävda att hon är skåning).

På tal om pitebor så kan gillar jag Liza Marklund också.

Däremot den där Linda Skugge, hon gör mig mest irriterad och ändå kan jag inte låta bli att blippa in på hennes krönika. Läsa den och irritera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar