Sidor

måndag, maj 21, 2007

Men var är Tord?

Ikväll var på mötet var jag med om en udda grej. De senaste veckorna har jag pratat med en man som har en målarfirma. Man hittar på ett ansikte till en röst på en människa man aldrig träffat. Ikväll skulle han komma på mötet och vi tittade efter honom, en gråhårig erfaren målare i 50-60 års åldern trodde jag. Men sedan sitter man där och och en blond kille i 35-40 års åldern med ringar och gnistrande sten i örat kommer in.
Min första tanke var "Jaha, så Tord fick förhinder och skickade dig istället?". Men det var tydligen han som var Tord.
Jag blev väldigt förvånad. Det känns jättekonstigt när den bild man tänkt sig inte alls stämmer in på verkligheten. Väldigt udda att det var så helt totalt fel.
Lyckligtvis verkade han vara en erfaren målare i alla fall och nu är det helt bestämt hur huset ska målas, vem som ska sköta vad och det bästa av allt. Mitt jobb i det hela är över. Pust, vilken lättnad!