Sidor

lördag, juni 02, 2007

One girl walk into an art gallery...

Idag var det vackert väder och skulle ut till Umedalen för att gå på vernissage, så jag cyklade istället för att åka buss. Riktigt härligt. The Art Guys utställning invigdes med tal av amerikanska ambassadens "cultural attache", Chris Sharf. Sedan höll den närvarande av konstkillarna, Jack Massing en liten kort berättelse om tanken bakom utställningen kallad: "Two guys walk into a hardware store..."Jag gillar konstverket som är en cirkelsåg förklädd till discokula bäst, men jag skulle inte vilja ha den hemma. För mig var det mer en rolig utställning så man gärna kan gå och titta på, men inte direkt en utställning som väcker något ha begär.
När jag skulle cykla hem tog jag en annan väg men mycket riktigt hittade jag till stan i alla fall. En liten lässtund och en mycket liten matbit annan det var dags att åka iväg på middag. Ungsbakad lax med potatis och citronsås i ett stort vackert rum med snygg/rolig konst. Till exempel legotavlan av The Beatles. Den tilltalar pysselmänniskan inom mig.