Sidor

fredag, juli 27, 2007

Segeltur #3

Idag styrde vi stegen ner till hamnen där Piteås seglarsällskap hade tre små segelbåtar. En utav dem tog vi ut en liten sväng för min tredje segeltur. Vilken segeltur sedan, den var kort men alldeles underbar. Solen sken, vinden blåste alldeles lagom. Vi seglade i slör och jag lärde mig kolla på de små trådarna på seglet.
Vi var inte ute så länge, utan motor är det lite krångligare att komma fram till bryggan. Lars tyckte att det var kaosartat, själv litade jag på att han skulle klara av det alldeles utmärkt (med lite hjälp av mig).
Tyvärr var jag för upptagen med att styra så jag kom aldrig ihåg att plocka fram min nya kamera och ta ett foto. Hade jag gjort det hade jag kunnat visa bilder från Piteås glittrande vatten med mer än en båt. Nu längtar jag tills nästa tur...

Min kompis Sussi har dessutom "åkt och segla", jag är inte så lite avundsjuk!