Sidor

lördag, augusti 11, 2007

Skärgårdsdag

Idag var Lars tvungen att stiga upp alldeles för tidigt för en lördag och dessutom skulle han vara och jobba för Piteås sportdykarklubb heeeela långa dagen. *Suck* Allt på grund av att det var skärgårdsdag i Piteå. Hela hamnen sprudlade av liv och det var som om varenda båt parkerat sig där över dagen. Piteå kändes helt plötsligt mycket sydligare. Det här borde anordnas varje år. Piteå borde profilera sig ännu mer som båtlivsstad. Segelklubben var också där och visade upp sig. Man kunde äta lite mat, lyssna på lite musik, prova på att dyka och åka på en liten båttur.
Min kompis som har raggarbilen bad mig skjutsa runt dem lite. Så det gjorde jag i några timmar. Vi kikade förbi ett 30-års kalas där jag hade tänkt stanna men insåg att jag nästan bara kände födelsedagsbarnet och att ingen annan skulle in till stan. Taxi hade jag ingen lust med så jag åkte tillbaka till stan istället och gick hem till Lars och såg sista halvan av en film istället.