Sidor

måndag, september 10, 2007

Bok: En shopaholics bekännelser

I helgen valde jag ut ”En shopaholics bekännelser” som resbok. Jag tänkte att den skulle inspirera till hejdlös shopping. Så blev det inte men boken var rolig. Den handlar om Rebecca Bloomwood. Hon jobbar som journalist och skriver för det trista ekonomiska magasinet ”Succesful Saving”. Privat är dock inte Rebecca det minsta bra på att hålla i pengarna. Hon kan inte låta bli att köpa en massa onödiga saker trots att breven från banken och olika kreditkorts företag är många. Hon gör tafatta försök att antingen DIPU (Dra in på utgifterna) eller ÖI (Öka Inkomsterna) och hoppas på att vinna på lotto för att lösa de ekonomiska problemen (någon som känner igen sig?).
Mig tilltalar boken lite extra med tanke på att den utspelar sig i London. Londons affärer och områden omnämns och genast är boken lite bättre. Tydligen har Sophie Kinsella skrivit fler böcker om Ms Bloomwood. De kanske inte finns högst upp på min prioritetslista över böcker att läsa, mest för att jag tror att den här boken blir sämre om man läser uppföljarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar