Sidor

torsdag, oktober 11, 2007

Tafsa inte på Snövit!

Det finns många fina färdigsydda maskeradkostymer av Snövit. Kanske för att de flesta känner igen den figuren och vet vad man klätt ut sig till.
Snövit är jättegulligt på småflickor. Egentligen passar det nog alla åldrar. Om man ska hålla i barnkalas med maskerad så kanske man inte vill skrämma slag på barnen och då passar ju Snövit alldeles utmärkt.
Men jag hävdar bestämt att kjolen ska vara lång. Ni kan kalla mig moraltant men när det gäller "Sexiga Snövit" kostymerna. Det känns så helt fel. Sagoprinsessorna hade långa böljande klänningar - inte kort kort. Varför ska man göra Snövit porrig? Nä, håll tassarna borta från barnens figurer.
Om jag skulle klä ut mig till Snövit så kan jag säga säkert att jag kommer att ha en kjol som räcker över knäna.Söta lilla Dakota Fanning som Snövit. Helt rätt, så ska det se ut!No, no, no... Det är bara så fel!Disney visar vart skåpet ska stå med bilder på kändisar. Här är det Rachel Weisz som porträtterar Snövit tillsammans med djuren.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är roligare att tillverka sin egen dräkt, då får man dessutom mkt mer uppskattning.

    En annan och svensk sida som säljerfärdiga kostymerär till rimliga priser är www.bodega.se

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt jättekul att tillverka sin egen dräkt. Det håller jag med om...
    Pyssla lite på kvällarna och inte behöver man vara så noga heller, man ska ju bara ha den en gång.

    Fast i år har jag inte tid och köpte en dräkt för första gången.

    SvaraRadera