Sidor

tisdag, oktober 30, 2007

Trasiga

Somliga går i trasiga skor, säg vad beror det på?
Så sjunger han i den där fina sången. Jag har trasiga skor, mina vettiga skor håller på att falla isär. Tårna kan sticka ut mellan sulan och lädret och då har man väntat alldeles för länge med att köpa nya. Varje gång tänker jag att nu ska jag ha flera par vettiga skor. Men det är så tråkigt att köpa sådana. Blickarna dras istället till mycket roligare ovettiga skor. Jag skulle ha promenadskor men istället kom jag hem med dessa två alldeles underbara par. Skor som man använder sällan men blir alldeles förälskad uti och bara måste ha.
Så på lördag har jag höga lack-klackar men resten av veckan får jag gå omkring i trasiga skor. (Jo, jag vet. Inte särskilt logiskt.)

1 kommentar:

  1. OJ, det här får mig att tänka på mina otroligt skitsnygga stövlar med stilettklackar som finns i garderoben & aldrig används ....

    SvaraRadera