Sidor

lördag, februari 09, 2008

Pynt & party

Lördagen började vi med att promenera in till stan, det är en ganska lång promenad så räkmackan på Röda lyktan var riktigt god. Jag shoppade lite strumpor och sånt, men framför allt några konstgjorda blommor. Tre flamingoblommor och några grässtrån.Så nu har jag städat bort exets gamla potpurri pynt (som hon inte ville ta med sig när hon flyttade ut) från toaletten och istället finns nu en vas med blommor i min stil. Jag gillar konstiga blommor som ser exotiska ut. Det känns faktiskt mycket bättre att gå på toaletten nu.
På kvällen åkte vi ut till Harrbäcken till mina kompisar, jag var lite orolig att killarna inte skulle komma överens men det gjorde dom. Vi ska åka iväg med båtarna tillsammans i sommar och det låter ju riktigt trevligt.
Det får mig att längta ännu mer till sommaren. Sommar i Piteå, det är grejer det! Piteå är en riktig sommarstad.

Vi drack lite vin och såg på Melodifestvalen. Det är bara konstatera att tanterna har ringt och röstat, vi tyckte att Christer Sjögren var pinsamt dålig. Hos oss röstades det på Poodles, men det hjälpte inte. Efter lite "Jeopardy" spel (jag vann) så kom pappsen och hämtade in oss till stan. På vägen bestämde vi oss för att passa på och gå ut, så det blev en sväng på Valdino. Där var det väldigt mycket folk och vi hade trevligt. Jag smakade den nya X-xidern. "Spring" och den var riktigt god. I min värld är det cactus lime, mandarin chili och nu spring.
Prova den vid tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar