Sidor

söndag, mars 09, 2008

Resumé över helgen

Förra helgen skulle jag ta det lugnt och gjorde nästan ingenting så när söndagen kom var jag grymt uttråkad och längtade till måndagen. Men i helgen har jag istället varit väldigt effektiv. I lördags städade jag hylla ett och två i indiska skåpen, samt slängde alla "Allt i hemmet" tidningarna på hylla tre. Jag klistrade in lite bilder i fotoalbumet och gick och handlade både på Ica och konsum. Ingredienser till min nya GI-diet var dinkelmjöl, linfrön, solrosfrön, pumpafrön, fisk och rotsaker.Så bakade jag filmjölkslimpa och frös ner skivorna förpackade två och två. Sedan tittade jag på "En ung Jane Austen" och gick och gick inte och la mig alltför sent. Vaknade och bakade morotsbullar men glömde sirapen. Sedan plockade jag fram mormors gamla assistent och bakade en sats till - mycket lindrigare när den knådar degen. Nu har jag en massa bröd i frysen som är nyttigt.
Dessutom gjorde jag rotsaksbiffar som var jättegoda (rivna morötter, palsternacka, potatis och rödbetor med lite vitlök som man steker). Nu har jag flera portioner av biffarna i frysen.
Lyckos mig!

Det skulle nog vara kul att vara hemmafru. I alla fall i en vecka. :)

1 kommentar: