Sidor

söndag, juni 01, 2008

Födelsedagstårta

Idag hade vi en riktig sovmorgon. Det var väldigt härligt.
Jag skulle cykla till affären för att köpa kaffe och fick en alldeles egen guide dit i form av yngsta barnet. Ibland var det lite fundersamt och tvekande men till affären kom vi och hem också. Du förstår det finns många vägar man kan cykla till affären...
Ibland är barn bara för söta.
Jag köpte en tårta också för att det var någons födelsedag, jag nämner inga namn - han tycker inte att det är något att fira länge. Jag hade gissat att minsta skulle tycka om tårtan och var lite tveksam om mellersta skulle göra det. Men minsta tyckte inte om den medan mellersta glatt åt upp sin bit.
När vi åt tårtan var vi och hälsade på min syster. Hon och pojkvännen målade taket med hjälp av pappa och hans sambo. Egentligen såg jag bara damerna måla medan herrarna klöv ved, men jag antar att alla hållit i penseln. Det blir väldigt mycket finare med vitt tak.
Paret har en fin utsikt i sitt nya hus. Som syrran sa:
Tänk att jag vaknar varje morgon till det här. Det är så lugnt och tyst också, man sover gott.

Det ljusa uterummet är alldeles underbart (och från ovanvåningen har de också utsikt mot vattnet). Ett sånt vill jag också ha i huset vi ska köpa tillsammans en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar