Sidor

tisdag, juni 24, 2008

Om att skaffa ha barn

Jag jobbar ihop med underbara människor som har familj (nästan alla har barn). Det är inte det att dom klagar men ibland säger de saker som får en att tänka att man inte vill ha några (egna) barn.Som till exempel:
- Så var det (förlossningen) för mig också, 25 timmar som en enda lång utdragen värk.
- Visst känns magen lustig efter förlossningen, som en lös sladdrig gummimage.
- Hon är ganska trött eftersom hon inte får någon hjälp alls på bb och ligger där nyopererad efter kejsarsnittet med graviditetsförgiftning och lillan bara gråter.
- Men nu (när ni har en 1-åring) är det ju många år innan ni kan fara och hälsa på folk.
- Konstigt att de (barnen) alltid vill något när man ska på toaletten. Man får aldrig vara ifred. Så fort man sätter sig så är det någon som ropar.
- *Suck* Ikväll ska jag sitta i gympahallen till klockan tio, så har jag det tre kvällar i veckan.
- Fast frågan är hur mycket hon kommer att jobba när hon kommer tillbaka, nu har hon ju två småbarn. Jag vet en kvinna hon hade inte haft en hel vecka på två år för att barnen var sjuka ofta.
(Är barnen verkligen sjuka HELA tiden - och var är pappan i det läget?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar