Sidor

måndag, juli 07, 2008

Bok: Är det någon där?

När solen skiner och fåglarna kvittrar behöver man något att läsa på stranden. För mig blev det i helgen Är det någon där? av Marian KeyesBoken handlar om Anna som bor i New York med sin man Aidan, men när boken börjar är hon skadad och hemtransporterad till sin udda familj. Hon tänker tillbaka på hur det var när hon och Aidan träffades och framåt blandat med "nutiden". Den gjorde väl inget djupare intryck men var helt okej att läsa.

Eftersom älsklingen läste ut sin bok lånade jag honom min extrabok. Så han ligger brevid och läser och utbrister
"Vilka svin!"
"Att såna här människor överlever är helt otroligt!"
"Dom är då inte snäll mot någon, inte ens varandra!"
Självklart blir jag nyfiken på "The dirt", men svarar ändå:
Du får INTE berätta vad som händer i boken! Och så fortsätter jag läsa den överaskande bra boken som han läste på tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar