Sidor

söndag, juli 06, 2008

Weekend i Göteborg

I helgen har vi haft långhelg i Göteborg. Svärmor är också här nere hos sin syster som bygger ett nytt hus med sin man. Det kommer att bli jättefint. De bor lite lantligt till med gröna ängar och vacker utsikt. Huset kommer att ha extra högt i tak (2,7 m) och stora fönster med ljusinsläpp från två håll i entrén/allrummet.Men nu bodde vi inte hos dem, vi fick låna en bil och köra ut till deras stuga på Öckerö.Första gången vi guppade över på färjan kändes det som om det tog lång tid men egentligen tar det bara drygt fem minuter, så det var nog jag som var nyfiken på stugan. En liten röd stuga med utsikt mot vattnet. Vi solade lite och åt sedan räkor till middag på altanen.
Vädret var fantastiskt hela helgen. Vi har cyklat runt på öarna. Vi har legat på stranden varje dag och fått färg (lite väl mycket sol på vissa ställen men det går över).Stranden här består av klippor och i vattnet växer tång. Slemmigt att kliva på, då går jag ner där det finns stege. Innan blev jag varnad för maneter, inte dom blå utan de orangea kunde visst stinga till lite när man badade och såna såg jag bara när vi åkte färja.
Räkorna smakar extra gott (färska). Jag har provat äta havskräftor och krabbklor men räkorna är allra godast. Se bara här på vår sista middag i stugan.Skaldjur, nybakade bröd, kex och ostbricka.

Älsklingen vill åka hit nästa år också, jag tror inte att jag har några problem med att gå med på det. Låter underbart! Jag känner mig väldigt utvilad och redo att jobba två veckor till. (Imorgon när vi stiger upp klockan 4 för att flyga hemåt kan det eventuellt låta annorlunda.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar