Sidor

onsdag, augusti 27, 2008

Go-kart

Igår fick jag ett mail att ha oömma kläder för en utomhusaktivitet på eftermiddagen. Jag har inga oömma kläder i lägenheten, men tänkte att mitt enda jeanspar får det väl bli då. Jag kan tillägga att i det regniga kalla höstvädret var jag inte så entusiastisk för en utomhusaktivitet.Efter möte och lunch och sedan fortsatt möte åkte vi ut till go-cart banan. Jag har aldrig kört go-kart förr. Vi svidade om till stiliga overaller och hjälm. Lite instruktioner och sedan en några övningsrundor. Jag låg förstås sist.
På kvalificeringsrundan körde jag lite fortare och snurrade runt.
Så småningom gick det bättre och bättre men hade det funnits bild och ljud i min hjälm hade man sett vilt uppspärrade ögon och hört ett iiiiiiiih, i kurvorna.
Till sist lyckades jag i alla fall köra om en person just innan sista kurvan, så i tävlingen kom jag inte sist. :)
(Vi fick lite tips på hur man ska köra inför tävlingsracet.)
Om jag inte hade varit så uppenbart sämst så skulle det ha varit riktigt roligt. Det är bara roligt om man har en chans att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar