Sidor

söndag, augusti 31, 2008

Sushi - andra försöket

Idag gjorde vi sushi för andra gången och det var riktigt gott. Jag upptäckte att jag kokat riset fel förra gången, instruktionerna på påsen var visst bara för halva påsen. Så det var inte så konstigt att jag fick hälla på mer vatten flera gånger. Idag blev riset riktigt bra.
Micke kramade ihop bollar och la tonfiskskivor ovanpå, de smälte i munnen. Avokado, räkor, morötter, gurka, lax och mer tonfisk fick variera fyllningen i olika kombinationer i rullarna. Men philadelphia ost det innehöll alla för det tycker jag väldigt mycket om.

Vi hade bjudit över en kompis åt Micke att att äta med oss, precis som förra gången var vi fyra personer och jag kan konstatera att en påse sushiris räcker till fem utan problem. Så nästa gång får vi bjuda in en till gäst. Efter maten åkte vi och tittade på kompisens nyinköpa hus. Han har lite jobb med att tapetsera, måla och lägga lite golv men oj vad avundsjuk jag blev. Alla dessa garderober och en klädkammare för sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar