Sidor

måndag, september 15, 2008

Maskulim kristallkrona

Jag har aldrig riktigt förstått småkillarnas besatthet av snoppar. De har ju en så vad gör den så spännande att de måste rita snoppar också?
Ja, det finns bevis på att det är så på väggen där hemma.
Konstnär: Hans van Bentem
(Än så länge i alla fall, jag har fått okej att måla om där också från innehavaren av det rummet.) Men här är det i alla fall någon som INTE växte ifrån snoppfixeringen:En snoppkrona i vardagsrummet kanske?
Men jag ska förstås vara rättvis, det kan ju ha varit tänkt som en fallossymbol (erigerad penis) dyrkad som fruktbarhetssymbol. Man blir lite förvånad när man går omkring i gamla marockanska ruiner och helt plötsligt får se en stor snopp skulptur. :)

I vårt eget vardagsrum vill jag nog hellre ha den bruna lampan.

4 kommentarer:

  1. Hihi, och vi svenskar dansar runt en varje midsommarafton!:)

    Jag gillar woods tapeten du har i sovrummet. Försöker övertala sambon att ha den i vardagsrummet...

    SvaraRadera
  2. Helena Johansson17 april, 2012 22:35

    Vart hittade du denna kristallkrona, jag är tjej och jag vill defenitivt ha den! ;-) //Helena coloured_cobs@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Det är en konstnär som har gjort den. Han gör andra också, motivet varierar.
    Han heter Hans van Bentem.

    SvaraRadera