Sidor

onsdag, oktober 08, 2008

Plankstek på Lottas krog

Lyxliv i Umeå fortsätter, jag kände att jag ville hinna med en plankstek på Lottas krog också. Men framför allt kändes det som att syrran som aldrig har ätit plankstek borde få prova den bästa direkt.Lottas ligger snett mitt emot biblioteket och mitt emot Länsförsäkringar, på samma gata som Lekbiten här i Umeå. En krog med atmosfär, här är det riktigt mysig och på grund av den goda maten i stort sett fullsatt alla dagar i veckan (det är stängt på måndagar).
Inredningen är genomtänkt. Det är inte ett inköpt koncept här har man letat reda på godbitarna själv och diverse saker pryder hyllorna och väggarna.Här finns den bästa plankstek jag har ätit plus att de är riktigt bra på att laga pasta. (Laxlasagne är en höjdare!) Den finns många olika sorters öl och personalen är väldigt trevlig.
Här trivs jag.

I framtiden blir det Micke som får laga plankstek åt mig, han säger att han kan det och jag tror honom. Och han är förstås också väldigt trevlig ;)

Efter maten gick vi och drack en Latte på Costas. Vem som ska göra latte åt mig i framtiden är dock oklart. I Piteå finns det ingen som har lika goda.


Uppdatering:
Sökte du hur man gör egen plankstek?
Det hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar