Sidor

måndag, november 24, 2008

Varning för hamstern

Jag trodde helt seriöst att det inte gällde mig. Jag är inte en sådan som sparar saker för att "det kan vara bra att ha". Istället tänker jag logiskt att om man inte har använt det under en viss tid kanske man aldrig kommer att göra det. Men efter att ha tittat igenom förrådet måste jag tänka om. Det kan eventuellt vara så att jag har en liten liten släng av hamstersjukan jag också.

Hur annars förklarar man kartonger som bär texten "gamla kläder"?

Jättenötta röda julgranspollor i plast, där plasten syns (en dag skulle jag piffa till dem med glitter eller nått, bara det att jag aldrig haft en endaste röd polla i min julgran.)

Tio helt TOMMA bananlådor, en tom nätverkskortskartong, scannerkarton och utomhusbelysningskartonger. Faktiskt hade jag även kvar kartongen till teven inklusive emballage (men det slängde jag när teven gick sönder för många månader sedan).

En hel hög med trasiga jeans
Väldigt nötta juleljus. Men det känns som fel att elda upp tomten.
Den fula paradhandukshyllan man blev tvingad att göra på slöjden. Framför allt blev jag tvingad att ha den pråliga överbiten. Jag ville hellre vara utan men inte nog med att jag var tvungen att göra en, jag blev tvingad att sätta fast den också. (Den går inte att få bort, jag har provat med en hammare). Bye bye.
Men framför allt, det yttersta beviset på att det någonstans där inne gömmer sig en samlare av onödiga mått. Jag har fortfarande kvar inte bara en utan två Nokia 1611. (Den ena är min första mobil, den andra fick jag av pappa när han bytte upp sig.)Behold exhibit A

Jag skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar