Sidor

lördag, januari 24, 2009

Fikastund

Jag träffade min kompis som fått barn för några månader sedan för en trevlig fika och pratstund på ”Barista”. På övervåningen i MVG gallerian. Hon tipsade mig om att deras quesadillas var jättegod, vilket de var. Ögonen fick sitt också när de serverades på härligt röda Jelly bean tallrikar. Så vi pratade på ett tag om ditt och datt.
Sedan köpte jag en kaffe latte och en chokladmoussetårtbit. Jättegott kaffe. Tyvärr har jag inte hittat något perfekt latte ställe i Piteå. Det smakar inte som i Umeå, här är det ingen bi-smak, här är skummet perfekt. Fast då pratar jag bara om Costas och nu barista. Barista har förövrigt fair trade kaffe och satsar på ekologiskt och det känns ju bra. Om man ändå ska betala 32 kronor för en kaffe så får det ju gärna bidra till något bra för kaffeodlarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar