Sidor

onsdag, januari 14, 2009

Målning & mat

Jag gillar Nemi.
Tur att Micke är en händig man, man bör vara två när man monterar garderober.

MEN
Före jul var vi och fikade på stan. Pratade med en tjej vi känner om vad vi ändrat och jag nämnde att vi målat om i vardagsrummet. Ljusbrunt och en röd fondvägg. Då sa hon:
- Ja, Micke är händig.
- Jaaa, sa jag och tänkte på när han fixar med båten.

Men sedan nån timme efter började jag tänka, vad sa hon egentligen?
Det var ju inte han som målade vardagsrummet, det var ju jag. Förresten behöver man knappast vara händig för att plocka bort lite lister, rulla på lite färg och spika fast listerna, det är lätt som en plätt.
När jag påpekade vad hon sagt skrattade bara Micke och sa:
- Ja, inte *** har då JAG målat nått.
Nä, precis.
Varför utgår man från att killen är den som fixar?
Han stod i köket och lagade underbart god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar