Sidor

torsdag, januari 01, 2009

Nytt år, nya utmaningar

Gott Nytt År!

Vi steg upp till ett kök som ser ut att ha haft brakfest igårkväll. Först hade vi bara tänkt vara två, jag och sambon. Men så ville min lillasyster och hennes sambo komma och vara med oss istället för att gå på fest. Så vi sa okej och köpte lite mera mat medan de fick i uppgift att fixa efterrätten, en ost och några kex.
Så vi satt här och åt.
Räkcocktail till förrätt. Ooootroligt god.
Hästfilé, potatisgratäng och chilibearnaise (eller original för den som ville ha det). Otroligt mört och gott.
Chokladmousse med crisp, riven choklad och passionsfrukt till efterrrätt.

Sedan mumsade vi på ost och kex, drack lite vin och spelade "Master of movies" (som är kul tills man måste svara på vem som regisserat). Tittade på fyrverkerierna och så där. Det blir lite festligare när man får besök, så jag är glad att de ville vara med oss.
Köket verkar dock tro att vi var 20 pers här igår, istället för fyra. Jag förstår inte hur det kan bli så stökigt på fyra personer. Diskmaskinen hade jag redan kört en gång, så det var bara att lassa ur och lassa in igen. Lite handdisk av finglasen och genast känns det mycket bättre. Dessutom städade vi igår också, rent och fint inför det nya året. Det är så det ska börja.

Gott Nytt.
Nu börjar mitt nya liv på riktigt.

Sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar