Sidor

lördag, maj 16, 2009

Hotell Gamla Fängelset

När jag var i Umeå sov jag på ett hotell/vandrarhem som heter "Hotell Gamla Fängelset" och är just i gamla fängelsets lokaler. (Öst på stan, vid Skattemyndigheten - inte så långt från Droskan.)
Först tänkte jag fy, vilket cellskräcksrum. Men det var samtidigt lite mysigt. Nymålat och rent, en morgonrock låg och väntade mig på sängen. Toaletten i korridoren. Väldigt fräscht.Jag behöver inte mer än en säng att sova i och eftersom jag steg upp fem var jag väldigt kvällstrött. Framåt sommaren när det blir lite varmare kan jag tänka mig att det närliggande caféet som serverade frukostbuffén är extra mysigt. Innergården ser ut att bli fin på sommaren, men än så länge var det lite kallt att sitta ute på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar