Sidor

lördag, maj 09, 2009

Ostbricka för mini-mys

Jag var på Konsum och hittade en förpackning med miniostar. Alltså dessertostar i miniformat. Spontant tänker jag att de borde de ha haft när jag bodde ensam i Umeå. Å andra sidan är ju sambon borta 14 dagar då och då.
Det är Arla som varit så smarta att de tagit fram denna förpacking med fem små ostar, lagom stor ostbricka för en person. På Konsum kostade den 25 kronor.
Jag saknar ostar som tilltugg på puben. Alla tilltugg är ju mer anpassade för öl. Tacotallrik, kryddiga korvar och nötter passar faktiskt inte lika bra till rödvin. Men det här kunde ju en vinbar lätt köpa in och erbjuda sina gäster. (Med några kex förstås.)
Om vi nu hade haft en vinbar i Piteå.

Jag tror jag ska nämna det för syrrans chef på Nodo om hon är där någon gång när jag är dit. Då kan man ju träffa tjejerna på puben och dricka vin och äta ost och kex. Precis som jag och Micke gjorde i Prag.

(Jag vill även tillägga att den lilla osten med nötter på var extremt god. Lite söt. Lite som brieost tårta men ändå inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar