Sidor

måndag, juni 15, 2009

Brudbuketten

Foto: Petra Hall
Även om jag gillar de runda bollbuketterna med rosor så var jag inte beredd att betala så mycket för en bukett. När jag var in på Buketten och frågade vad en brudbukett kostar ville de att jag skulle komma för konsultation hos killen som gör dem, det skulle kosta 500 kronor. "Men det drar vi ju av bukettkostnaden sedan".
Det lät dyrt för lite blommor.
Alltså gick jag till Interflora och beställde en bordsbukett, inte så hög i rosa toner och med rosor bland annat. Ett tips jag fick av Johanna, för nämner man något om bröllop bli ALLT mycket dyrare. Lite spännande var det men jag tänkte att det är svårt att misslyckas med rosor. Det jag fick var en jättefin rundbunden bukett som jag sedan knöt ett grönt sidenband om. En väldigt vacker brudbukett helt i min stil - de hade ju stoppat dit en orchidé med en vit pärla också.

Här på stilleben med mina brudskor.

Short in english:
The flowers. I didn't order a weddign bouquet instead I just order a quite low bouquet in pink with roses and other flowers. That way I saved around one thousand SEK. :)