Sidor

onsdag, juni 10, 2009

Vi bygger vidare

Bara för att jag pysslar med bröllopsplanering så betyder ju inte det att sambon slutat jobba med altanen. Så jag vet att ni är nyfikna hur det går så jag ska berätta det: Allt förlöper fint.Om ni undrar vad det gråa nedanför plattan är så - jo, det är betong. Men det är väldigt tunt och inte så svårt att få bort.
I måndags hann han skruva fast all trätrall på trädäcket. Vi har valt denna snygga lite mörkare och spårade trätrall. (Så slipper vi det gröntonade virket som jag då varit tvungen att betsa.)Visst, denna trall är lite dyrare. Men SÅ mycket snyggare och eftersom det är jag som betalar har jag inte dåligt samvete över de få kronor som skilde. Jag (och sambon) är supernöjda. Men jag ska förstås olja in härligheten också. Eventuellt blir vi ändå tvugna att betsa nästa år, om det blir solblekt.Igår byggdes en stomme till träväggen och idag har den blivit rest. Så snart kan man börja tänka sig hur det ska bli här på baksidan. Själv tycker jag att det är fantastisk att ens kunna gå ut via balkongdörren.

2 kommentarer:

  1. Här renoveras det minsann också ser jag! Och bröllopsbestyr på det. Så spännande! (-:
    Supersnygg trall måste jag säga! Bra val.

    SvaraRadera