Sidor

lördag, oktober 03, 2009

Min lördag

Nu har jag varit ute nästan hela dagen.
Först en sväng på Coop för nödvändigheter som apelsinjuice (den dagliga drycken till första frukosten, järntablett) och fralla. Sedan en sväng på stan för att shoppa lite kläder åt en söt liten tvååring, men istället hamnade jag på bokaffären.
Där jag tittade på böcker som ”mannen, damen och någonting i magen”, kaninfamiljen och monstret och flickan och krokodilen i skogen. Trevliga barnböcker. Men sen blev jag så kär i en bok om älvor för lite större barn men med helt underbara bilder, så det fick bli den istället.Till och med i morgon är det rosa bandet kampanj i Gallerian. Man kan skänka pengar, köpa rosa band och lägga bud på fyra ”tavlor”. Jag kom snabbt fram till att jag blivit miljöskadad av att ha jobbat på konstgalleri eftersom det stör mig så mycket att de skrivit ”tavla 1”, ”tavla 2” och konstnären/illustratörens namn och ingenting mer. Det skulle vara så mycket bättre om de skrivit exempelvis ”tusch och akryl på duk” eller ”tryck på duk” eller ”etsning” eller vad nu de olika alternativen var. Så att folk vet vad de faktiskt köper om de skulle lägga det vinnande budet.

Samt att störde mig på hur de hängt tavlorna (för högt), men hur som helst ska de bara hänga där tills imorron då det är sista chansen att lägga ett bud. (Lisa Backman, Isabelle Sällström Norman, Amanda Mendiant och en till var det som gjort "tavlorna".)Sen var det barnkalas och jag var först på plats. Så jag hade turen att få gosa lite med tvååringen när hon blev blyg för familjen som kom lite senare. De hade bakat hela veckan och tårtan var supergod! Sen så var det så kul att få vara bland folk ett tag eftersom jag varit helt solokvist sedan maken åkte till jobbet igår morse. Så nu är det sociala behovet stillat för idag.

1 kommentar:

  1. Vad oproffsigt det såg ut med tavlorna, hela upphängningen o allt såg B-igt ut. Tavlorna kom verkligen inte till sin rätt där:(

    SvaraRadera