Sidor

fredag, oktober 09, 2009

Varning utfärdas härmed!

Nu har jag fått upp några intyg på väggen, så det ser lite mindre tomt ut. Samt att de fungerar som en påminnelse för vad jag påbörjat.Jag har även lokaliserat vissa grejor som varit borta när jag packade upp en-två flyttkartonger. Grejor som till exempel cykelnyckeln. Jag ska erkänna att jag ibland är en snabbstädare - dvs vispa ihop allt och tryck in det i ett skåp (out of sight - out of mind), men i det här fallet var det tydligen en kartong.
Mina favoritparfymer har också dykt upp igen också.
Idag har jag hunnit med att äta lunch med Tina och måla lite här hemma.

Men jag ska bara varna er att det ser bedrövligt ut hemma hos oss nu. Värre kommer det att bli också när jag frångår min regel "ett projekt i taget". Men grejen är den att jag känner mig lite stressad och vill hinna så mycket som möjligt.
Alltså får man:
1. Be om hjälp
2. Jobba så hårt man orkar själv
3. Acceptera ett visst förfall under tiden

Nu ska jag unna mig en liten paus. Vi kan kalla den "Idol"...

1 kommentar:

  1. veckorna före förlossning inträffar ett fenomen för de flesta kvinnor, nämligen att t ex städa garderober och fixa annat. Har visst att göra med det där att förbereda inför vad som komma skall. Efter vad jag har hört så kommer det för de allra flesta.
    Kram
    MAMMA

    SvaraRadera