Sidor

söndag, november 08, 2009

Middag på Valdino

Igår gick vi som sagt ut och åt tillsammans, utan några barn eller kompisar. För att rå om varandra lite och njuta av en god middag tillsammans. Det blev Valdino och Meny nr 1 för min del. (Micke åt samma förrätt som mig men valde oxfilé till varmrätt.) Så det första jag fick på tallriken var sikrom med gräddfil, rödlök och en bit västerbottensostpaj.Jättegott! Jag tror att jag måste ta och laga lite västerbottensostpaj själv hemma någon gång. Det är så gott med tillbehören!Varmrätten var lammfilé med mumsig ragu och fantastisk getostcreme. Det bara smälte i munnen och jag var väldigt hungrig. (Servicen måste få sig en känga då vi först väntade en halvtimme på förrätten - det är ju helt okej. Men sedan fick vi vänta en timme (55 min) på att få varmrätten och höll på att svälta ihjäl. Så jag var på väg att gå och fråga om de glömt av oss helt när servitrisen kom gående med tallrikarna.)Desserten var lika god som resten och bara smälte i munnen. Mums mums.
Det var då den godaste middag vi ätit på en Piteå restaurang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar