Sidor

torsdag, mars 25, 2010

Dop om två dagar

Vi har planerat dopet ihop med prästen. Saknas bara att dela ut lite uppgifter för att få allt att flyta på fint (och vara lite personligt). Själva dopet är ju rätt kort, vi har valt korta psalmer och så där.
Jag har nästan knåpat ihop en liten dopfolder men när jag skulle stoppa in en bild på guldklimpen insåg jag att de senaste bilderna kanske inte var så passande. Hon var otroligt söt på en utav dem men en top med djävulshorn kanske inte är så fint i en dopfolder. Jag vill ha en mer passande bild i den.Prästen kommer att fråga oss om vi vill att hon ska bli en del av den kyrkliga gemenskapen och det vill jag ju. Förutom dopet vill jag att hon konfirmerar sig när hon blir äldre. För allmänbildningens skull men även skulle hon bli troende så är väl det bara bra.

Nu måste jag ringa och fixa det där med fikat. Det är nämligen inte bara jag som bakat och när jag tänker efter behöver jag verkligen inte baka något mer. Däremot måste lite smågrejor inhandlas, som t ex servetter. Jag skulle även önska att jag kunde få håret fixat innan lördag, men det kanske är utopiskt tänkande...

2 kommentarer:

  1. Jag sov ju med Norah i början när hon ammades = smidigast.Men ändå sov jag dåligt.Orolig att jag skulle rulla över henne osv,men nu är hon en riktig sprattelapa.Efter 5 minuter hade hon rullat runt flera varv i sängen,så att ha en 1½ åring sovande bredvid sig är inte lika med en god natts sömn :)

    SvaraRadera
  2. Flint verkar de flesta bebisar bli, här har vi en som ser ut som om vi klippt henne fläckvis med en hårtrimmer :-)

    Lycka till med dopet :-)

    SvaraRadera