Sidor

torsdag, april 22, 2010

GI, dag 2

Jag nästan fuskade igårkväll. Jag var hungrig så jag åt ost och resten av torkade skinkpaketet jag köpt. Det är inte fusk enligt GI, men jag har svårt att tro att man blir smal av att äta ost.

Frukost: En avokado, pastrami och en liten klick skagenröra
Lunch: Gårdagens middag (passade på att bjuda syrran som också ville börja med GI och lånade två av mina GI kokböcker).
Middag: Kyckling med blomkålspuré.

Idag har jag tänkt lite mindre på läskande remi-kex, chokladkaka och andra gobitar. Jag har heller inte försökt övertala mig själv att light cola och en mörk chokladbit inte är nån fara, att kexen i skafferiet minsann är dinkelkex och så vidare... Jag har nämligen tänkt vara riktigt strikt i början.

Jag skulle vilja luncha med nån på stan, men vart hittar jag GI om jag inte vill äta sallad utan pasta och bröd? Syrran skulle fråga en av deras servitriser om man fortfarande kan få rotsaker istället nu när Challenge kör buffé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar