Sidor

torsdag, juni 10, 2010

Trötta föräldrars ravioli

Idag åt vi ravioli. Sist jag åt det var nog under skoltiden, då var den slemmig äcklig och smaklös. Enklare är förstås att servera raviolin ur burken - men då vill ingen äta den. Så istället var det lite piffigare ravioli. Inte slemmig och äckligt utan ätbart/gott.

1 burk ravioli bolognese (800g)
Tabasco
Salt & Peppar
Mozarella
Pinjenötter

Häll raviolin i en ungsfast form. Häll på några droppar tabasco (efter smak, hos mig blev det rätt mycket). Salta med flingsalt (får mig att känna mig som en mästerkock)och peppra. Strö på riven mozarella och pinjenötter.
Grädda 20 min i 200 grader.

1 kommentar:

  1. Jesus! Jag blev helt nostalgisk när jag läste "Ravioli!" :-) Måste nog också äta det någon dag här inom det närmsta! :D

    SvaraRadera