Sidor

lördag, juli 03, 2010

Loppis

Det var länge sedan jag var på Loppis före idag. Det måste vara någon gång innan jag flyttade till Umeå, alltså minst 10 år sedan. Men idag hade jag anledning att gå dit igen. Jag har ju fått tips på Familjens hus att leksaker, pussel och barnböcker hittar man superbilligt på loppis. Nu är ju dessutom loppisen tillbaka i badhusparken, precis som det ska vara.
Så jag styrde barnvagnen dit och gick först för att träffa Malin som tyckte att de hade för mycket leksaker i huset och plockat ihop en påse leksaker åt mig/barnet. Det var väldigt uppskattat, både av mig och barnet.
Sedan gick jag en sväng.
Mycket skräp och en del fint. Nu var det ju mitt i Summergames och klockan var närmare elva så det var nog många godbitar som redan sålts. (Tänk så fantastiskt bra Summergames är för Piteå.)
Idag köpte jag följande:Den kan hon nog slicka på och dreggla lite på knapparna tills hon förstår hur hon egentligen ska göra.De här var ju roliga, det kommer jag ihåg. Så det är nog länge tills hon kan leka med den. Men Sofie (2,5 år) kanske kan hamra på den så länge...Jag köpte denna Laban-klänning för 30 kr. Det är rätt pris. På Barnens hus kommer jag inte håg vad de kostar förutom att det är för mycket.Den här ser ny ut. Men på loppis kostar den 40 kr. Så jag är väldigt nöjd med mina inköp. Faktiskt shoppade jag upp alla pengarna jag hade i plånboken, men det är ju i och för sig oftast inte så mycket.

Det blir nog några fler loppisbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar