Sidor

torsdag, augusti 05, 2010

Bord för många ur Sköna hem

Senaste numret av Sköna hem (9/2010) hade ett verkligen inspirerande repotage för barnrum men jag såg även detta bord. Jag vill ju ha ett bord med plats för 12 pers i uterummet. Ungefär så här såg det ut när jag tänkte "om jag snickrar ihop ett själv med bordsben från Ikea". (Bänk vill jag inte ha, det ska vara stolar.)
Här är då ett ihopsnickrat bord som "Nola" säljer. Oljad furu. Jag undrar vem som betalar närmare 12 tusen för bordet och 8100 för en bänk? Jag svär då hellre lite grann med borrmaskinen i handen. Fast det är klart, en del har ju tummen mitt i handen och massa pengar på kontot...

(Naturligtvis kan jag inte tänka mig inoljad furu, jag tänkte mer betsad eller laserad mörkbrunt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar