Sidor

onsdag, augusti 04, 2010

När maken är borta...

När maken åker bort är det tomt, trist och tråkigt. Ödsligt. Men man får göra det bästa av situationen. Vi steg upp halv fyra i morse men sedan sov jag med lillan till halv tio efter vi kommit hem från Kallax, så jag är inte särskilt trött.Men ser man positivt på saken så nu kan vi breda ut oss i sängen. Det betyder jag stoppar kuddar under bäddmadrassen och skapar en kulle så bebisen inte kan ramla ur. Sen sover vi och jag försöker att inte ligga så himla nära den lilla varma tjejen. Men hon flyttar efter mig och så ligger vi där tätt ihop ändå. Fast numera får SKA hon ta sin eftermiddagslur i spjälsängen.Jag har försökt mysa till det med att tända ljus med sommrig doft av söta jordgubbar. Men sen blev det så varmt så då slutade jag med det. Nu är det regnigt och kanske mer lämpligt?Förra gången passade jag på att måla en grej rosa.
VÄLDIGT rosa.
Rosa metallic.

Kanske jag borde måla något den här gången också?
Jag har ju två veckor att ägna åt valfritt projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar