Sidor

fredag, augusti 06, 2010

Rolig bebis

För åtta månader sedan rann vattnet i en minimal flod nedför mitt ena ben, tio timmar senare var hon född.Åtta månader idag! Hon som först var ett liten fladder i magen, hon som fick hela magen att göra vågor och som var älskad redan innan hon föddes. I början beundrade jag hennes blinkningar och mycket mer än så gjorde hon inte.
Det är roliga tider för tillfället. Hon är superkul. Hon håller fortfarande (sedan två-tre veckor tillbaka) på med ett brummande ringljud som hon på något sätt gör med underläppen eller tungan. Omöjligt att härma i alla fall.
Sedan för några dagar sedan började hon med att rynka ihop näsan och andas högt genom den och så ler hon glatt åt en. Tydligen är det den nya jätteroliga grejen att göra. Man vet aldrig när hon tvärt slutar med något, men det här ser då fasligt roligt ut.Nyss satte hon munnen mot golvet och blåste. Det var ett tag sedan det var grejen men när det var det skulle allt blåsas på för att se om man kunde åstadkomma roliga ljud. Golvet, min kind och bröstkorg var särskilt bra för detta och det var väl ungeför samtidigt som tänderna kom. För jag minns att jag var indränkt med babysaliv.
Nästa vecka är en helt annan ålder, jag väntar med spänning för att se vad som är roligt då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar