Sidor

tisdag, september 21, 2010

Sömn

Tisdagstemat idag är sömn.
Ett ständigt aktuellt ämne för de flesta småbarnsföräldrar.

Vårt barn sover ca 22-10. Men äter fortfarande minst två små slukar på natten. Vi vill att hon ska somna själv i sin säng och sova där hela natten men det vill hon inte. Numera somnar hon själv i sängen efter att ha ätit välling i famnen, men vaknar oftast en halvtimme senare och då godtar hon inte att bli lagd i spjälsängen. Hon verkar tycka att "antingen sover vi i stora sängen tillsammans eller också ska jag vara vaken".
Men en vacker dag kommer hon att fortsätta sova...
och jag tycker inte att sömnrutinerna är något stort problem.

11 kommentarer:

  1. Oj vilken söting som sover:)
    Ha en fin dag!/Maria

    SvaraRadera
  2. haha, hon vet vad hon vill :)

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt vilsamt ut! Sömn är härligt!
    Ha en underbar tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt på det där med sömnrutiner och tänkt att "Jamen jag vill vänja henne vid egen säng tidigt" och blablabla. Men jag har som insett att hur mycket jag än planerar och bestämmer så äre ju skitsvårt. Jag kanske inte alls tycker det är ett problem att hon sover i vår säng när hon är typ 2 år ens, det vet jag ju inte föräns då! Samma sak med det där med amning. Jag vill ju amma, men jag kan ju lika gärna inte vilja det om några veckor.. Det är som svårt att panera med grejjer man inte riktigt vet något om ännu! ;D Hur som helst så lever jag fortfarande lite på att jag fick hålla i din lilla och en annan bäbis samma daaag! Helt varm i magen :)

    SvaraRadera
  5. Tack för en fin bild!

    Det spelar ingen roll att det är många år sedan som så små människor bodde här hos oss, det väcker känslor och minnen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ja Malla, hon vet helt klart vad hon vill.

    SvaraRadera
  7. Ser så gott ut när småttingarna sover :)

    SvaraRadera
  8. Ja det är mysigt när de sover med en i stora sängen men jag ångrar att jag inte vänjde av dem det tidigare för nu är det lite mindre mysigt att trängas alltid, de är nu stora och kommer ständigt till
    min säng och slutar med att jag får ligga på soffan:-) Ingen fara men det är inte så skönt på soffan:-)

    SvaraRadera
  9. Oj, Sandra.
    Jag ska nog ta och vänja henne av med det tills hon är två i alla fall. När vi kan resonera lite med henne kanske det går lättare?

    SvaraRadera
  10. Så länge det inte känns jobbigt så det är det ju inget problem med en liten virvelvind i sängen :)

    SvaraRadera
  11. Haha, ja, då ska jag hålla utkik efter er =)

    SvaraRadera