Sidor

måndag, oktober 04, 2010

Rapport om läget utomhus

Det har hänt grejor i helgen. Muren är färdigbyggd och fylld med "bärlager" och sand, det paddades sedan och så har snygg-gruset lagts ovanpå det. Idag har maken köpt topplock till muren (kröningsplattor). De fanns inte kvar i samma färg som muren så det blev grå. Det bryter av lite granna, jag gillar det.Min man har varit lika grå som plattorna idag. Det blir som ett stort moln runt honom när han står där och kapar plattor. Men snyggt blev det och nu är han klar.Vy framifrån.
Det han gjort de senaste dagarna är så tydligt. Så det känns inte som om jag gjort nått i jämnförelse när jag torkar snor, byter blöjor och vyssjar barn. Nåja, snart kommer vi till min del av bygget.Här ska det bli trapp. Han måste nog förresten kapa nån liten sten till när jag tänker på det...

Det är något väldigt mäktigt med stenmur tycker jag. Maffigt på något vis.

3 kommentarer:

  1. Oj så snyggt det är med stenmur!

    Svar:
    Vad härligt, roligt att det finns alternativ.

    SvaraRadera
  2. Jag menar det,hur svårt ska det vara?Har skrivit i VARJE mail att det endast ska vara timmarna fram tills den 15:e,och ändå så tar hon med hela månaden.Irriterande!Man har verkligen inte råd att stå utan pengar en månad :(

    Gud vad snyggt ni får det!Jag är inte aaaaalls avundsjuk ;) Bra smak!

    SvaraRadera