Sidor

torsdag, december 30, 2010

Året 2010

Årets projekt: Uterummet/Vinterträdgården/Glasverandan
Vi kan även kalla det "årets slit". I stort sett så är det ju maken som byggt och svettats. Men när han bygger måste jag ta hand om resten. Å så har vi ju haft hantverkare här också. Det är lite nervöst och det dammar en massa och som avslutning får man en fet räkning. ROT-avdraget gör nog att jag inte kommer att betala nått i skatt för 2010, istället kommer jag att få fler byggräkningar. (Låg inkomst som inte riktigt räckte till alla avdrag.) Nu är rummet i alla fall så pass klart att det går utmärkt att använda.

Årets resor: Mallorca. Hela hemmaboende familjen. Två vuxna, tre barn. Lite sommar åt oss alla.
Laisvall (fjällen). Lugnt och skönt på stugan i början av året.

Årets skräll: Jag skaffade mig träninskort i höstas! Efter att ha gått ner till målvikt var jag ändå inte nöjd. Sedan började jag se antydan till arm-muskler efter att ha burit på en allt tyngre bebis. Så jag tänkte att vi bygger vidare på det.
Dessutom så vill jag vara en förebild för min dotter. Det betyder att man ska röra på sig och äta lite grönt till maten. Leva hälsosamt så att man kan finnas där länge. Utan att lägga grund för någon ätstörning.

Årets hurra: Jag vann tapeter på Ångsågens tjejkväll och en kit med vårnyheter från CultDesign här i slutet av året. (Ni ska få se dem när de kommer.)

Årets bok: Jag har läst i böcker om barns utveckling och sånt där.

Årets matrecept: Pasta Carbonara (numera en klassiker här hemma)

Årets godsaksrecept: Arraksbollar med riktig punsch

Förhoppningar för 2011: Givande arbete och att Alva trivs när hon börjar dagis (det måste nog bli Micke som skolar in henne). Nytt badrum. Lite lugn och ro på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar