Sidor

måndag, december 06, 2010

Golvläggning

Första adventshelgen kom pappa/morfar hit och hjälpte mig lägga golv. Jag ringde för att fråga hur man gör när det är så brett (jag har bara lagt mindre golv) och då ville han hjälpa mig.
Vi jobbade på från lördagmorgon till lördag eftermiddag och då hade vi lagt golvet ända fram till det började smalna av och bli avancerat. Då skulle pappa/morfar se på hockey och lillan tyckte väl att det var konstigt att hon inte fått vara med mamma fast hon såg henne i huset. Men söndagmorgon var hjälpen tillbaka och hade med sig sin figursåg. Så det gick på mindre än fyra timmar att såga till den jobbiga biten. (Längst ut mot glasen.)

Sen dess har jag haft fasligt svårt att INTE berätta något för Micke. Det är med nöd och näppe jag lyckats hålla igen truten och inte förstöra överraskningen han skulle få ikväll när han kommer hem. Men i slutändan hade jag lyckats han hade inte misstänkt något.
Jag höll tummarna att han skulle bli glad efter att ha slitit med uterummet så länge och det blev han. (även om det är en hel del jobb kvar med listningen.)
Den bästa julklappen han hade kunnat få. :)

Så här ser det ut med Pergo Maritim MahognyHär är mitt lilla syskonbarn som kryper omkring. Golvvärme är super när man har småbarn (och kalla fötter)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar