Sidor

lördag, december 25, 2010

Julafton

I uterummet stod det långa bordet dukat. Maken spikade ihop plankor och borrade fast benen jag köpt på Ikea och vips har vi plats för 12 personer där ute. Lagom till jul.
Å eftersom jag lagat sushi som jag tycker om så tyckte jag att det var världens bästa julbord för sushi tycker jag ju om. De som inte gör de kunde hålla sig till det traditionella.Jag har turen att ha min farmor kvar. Så vi passade på att ta ett nytt fyra generationer foto nu när Alva är lite större och syns lite bättre.Lillan fick träffa Tomten för första gången. Först var hon lite reserverad men sedan lutade hon sig framåt och sa "Heeeej!". Lillkusinen däremot var först förskräckt och började sedan skrika, men bara lite.Det blev lagom mycket paket. Men hon förstod inte att man skulle öppna dem, utan var mest fascinerad utav presentsnörerna.
Så hon fick hjälp att öppna paketen och blev jätteförtjust i flera presenter. En bobbycar är toppen, hon backar glatt och pratar massor.Det är fantastiskt att få se världen genom ett barns ögon igen. Sen fick hon även en till pyjamas och en "Learning puppy", en spelande mjukishund som hon gillar skarpt. En pulka, en bok, ett munspel och lite andra grejor.
Allt var dock inte populärt. Denna gula gummigubbe vill hon inte vara i samma rum som ens. Tydligen så är den jätteläskig.Så jag har placerat den i ett skåp jag inte vill att hon ska leka i. :)

Pojkarna verkade också bli nöjda med sina julklappar så det kändes bra att vi inte gett dem varken pengar eller presentkort i år. Framåt julkvällen var det bara syrran och hennes kille kvar så då spelade vi både TP och Pictionary och åt chokladgodis fast vi inte egentligen var sugna. Idag har diskmaskinen gjort sitt jobb och vi har promenerat och sedan bara myst i soffan och det känns väldigt bra.

1 kommentar:

  1. Hon är ju så söt "lilla" Alva :-)
    Så hon hade inte heller så mycket glädje av paketen? Mait fattade noll, första var roligt men sen blev hon uttråkad och sprang iväg med ett snöre...

    SvaraRadera