Sidor

lördag, januari 29, 2011

Besök på Skeppet

Idag har jag och Alva varit på Nimbys värld för första gången. (Jag räknar inte den gången vi var där och Alva var så liten att hon bara satt i bilbarnstolen.) Jag drack kaffe med kompisarna och sedan släppte jag ner Alva i leklandet för 1-4 år.
Hon började storgråta.
Det visade sig att hon var rädd för dessa figurer:Å jag hade satt ner henne mellan två av bläckfiskens ben. Så hon klängde ett tag och sedan började hon tro sig att titta runt.
Vi tog en liten paus och åt lite och efter maten hittade hon sig en liten kompis. Hon kröp helt enkelt fram och kramade en annan lite större flicka och så lekte dom. Å när flickan åkte rutschkana så gjorde Alva detsamma. Hon såg hur flickan gjorde och så gjorde hon likadant själv. Sedan skulle det åkas hela tiden och skratt hördes.
Det var en trött tjej i bilen hem men jag tror nog att vi får inhandla ett 10-kort på Nimbys och åka dit lite oftare.

2 kommentarer:

  1. Jaa, hoppas verkligen det..det verkar vara bättre nu så jag håller tummarna att han får sova i natt :)

    Vi borde fara på Nimbys tillsammans med Marie någongang, vore kul :)

    SvaraRadera
  2. haha, kul att hon hittade en kompis :)

    SvaraRadera