Sidor

torsdag, februari 10, 2011

Barnrums planen som skrotas

Jag hade ju nästan bestämt hur Alvas blivande rum ska se ut. Just nu är det vita tråkiga tapeter som inte alls passar i ett barnrum. Det grämer mig att jag inte slog på stort och köpte de taper jag egentligen ville ha istället för "jättebillig diskret tapet".
Nu är det ingen myskänsla här inne (för stunden är det mitt kontor).

Så jag hade ju nästan bestämt mig för att måla tre väggar och tapetsera den fjärde med "Jimbo 34" ur Midbecs katalog.Det var en tapet jag gillade för ett barnrum åt en liten tjej. (Vi är ju faktiskt i minoritet här i huset så det måste synas vart vi är!) Jag tänkte man plockar ut den lite mörkare bruna färger och målar kortsidorna och så beige på motstående sida. Så här:Sen kör man på brunt och rosa. Det kan ju funka. Brunt och rosa är fint ihop.
Rosa och limegrönt är också fint, men maken gillar inte grönt.
Han gillar nog inte rosa heller när jag tänker efter.

Men jag tror att det är lite bättre i längden att inreda med rött istället för rosa. Rött är ju mycket finare.
Så någon annan med ett litet avlångt rum får gärna sno min idé till sitt barnrum. Tapeten som känns helt rätt finns någonstans där på tapetbutiken, det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar