Sidor

lördag, februari 05, 2011

Boktips: En förtjusande man

Jag har faktiskt tagit mig tid att läsa en bok på kvällarna efter barnet somnat. Jag förväntade mig en sedvanlig lättsmält kärleksroman av Marian Keyes men den här hade faktiskt lite djupare ämnen också. Så den var överraskande bra!

Handlingen är så här:
Fyra kvinnor. En vansinnigt förtjusande man. En mörk hemlighet binder dem samman.
En oemotståndlig, knivskarp och underhållande men också mörk och omskakande berättelse om en man, en förtjusande sådan, som ska gifta sig med sin utvalda. Men han har lämnat en rad försmådda, förbrukade och förnedrade kvinnor efter sig.


Vi får följa de fyra kvinnornas liv. Stylisten, journalisten, journalistens syster och kvinnan han ska gifta sig med.
Jag som trodde att jag var less på Marian Keyes böcker. Så fel man kan ha ibland.

1 kommentar:

  1. Jag läste ut den där boken innan jul och jag tyckte också att den var riktigt bra!hade inga som helst förväntningar,men den var lättsam och lättläst trots tjockleken på boken =)

    SvaraRadera