Sidor

torsdag, maj 12, 2011

Nymålat i köket

FÖRE

EFTER


Jag såg några bloggbilder hos en tjej som målat om sitt kakel och då väcktes en idé. Men sen tog jag faktiskt nått år på mig innan jag satte igång. Det krävdes tre lager hemma hos mig men blev väldigt bra. Kakelfärgen kostar 350 kr för en liter och är inte vattenlöslig (luktar illa).
Men den är allt som behövs, ingen grundfärg eller etsande lager.

Micke sa så här när han upptäckte det:
- Mäh, vad har hänt med kaklet?
Så jag hann tänka, aj då han tyckte det blev helt fel nu. Men han tyckte visst också att det blev jättebra även om han retades lite och frågade om jag inte skulle ha lämnat träden - de där jag berättat min åsikt om förrut. :)

2 kommentarer:

  1. Vilket "lyft" för köket det blev!
    Mycket ljusare än det var förr.
    Du har bra smak gumman min.
    /Kram från MAMMA

    SvaraRadera
  2. Så smart och så snyggt. Duktigt av dig att göra jobbet själv. Jag minns att Kristin Kaspersen också målat sitt kökskakel, läste det i Family Living, och det hade då hållit i flera år och höll sig vitt och snyggt och lättstädat. Jag önskar vårt ljusgrå matta kakel vitt och högblankt, men undrar om det kanske är omöjligt att få till det där högblanka med färg. Eller så kanske inte. Hm...

    Tack för inspirationen!
    Kram.
    Lina

    SvaraRadera