Sidor

torsdag, juni 02, 2011

Otäcka djur


En kväll när jag kom hem så sa dom att jag skulle gå och titta vad yngsta grabben hade i sitt rum.
- Bara det inte är några råttor sa jag (Eftersom jag hört honom prata om råttor).
och mycket riktigt var det råttor. :)

De luktade illa i hela rummet.
Grabben fick i uppgift att byta spån. Sedan var det sågspån lite överallt.
(Det övertygar mig åter igen om att det inte ska vara några djur i huset.)

Han pratade om att råttor kan få 200 råttbarn på ett år.
Jag sa att i så fall måste han nog skaffa sig en orm.
(Tänk vilka skador några råttor kan göra på ett hus på kort tid)

Men nu är råttinvasionen lyckligtvis över. För alltid.
Å ingen är gladare än jag!

1 kommentar:

  1. Kommer du ihåg hur det var när du var liten? Inga råttor, spindlar eller ormar tillåtna.
    Men du fick ha kycklingar, lamm, hoppande bönor, kaniner och en hamster eller var det ett marsvin.
    Hur som helst så håller jag med dig om; Inga djur i huset.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera