Sidor

lördag, juli 16, 2011

En bra lördag

Lillan vaknade första gången fyra i morse men gick att söva om med en flaska välling. Klockan 06:00 tyckte hon att det var dags för uppstigning. Jag tänkte att vi kommer åtminstone i tid till loppisen...
Så tjugo över åtta parkerade vi i stan och med en liten prommis till parken så somnade lillan i vagnen och jag strosade runt på loppisen i godan ro. Å gjorde fynd jag inte trodde att jag skulle göra. Mest nöjd är jag med en tröja jag köpt åt mig själv.Så röd och fin. Jag provade den när jag kom hem och den var så skön att jag fick byta till mysbyxorna för att få jämnvikt.
Alva fick en tröja, har promenerat i sina "nya" gympadojor som hon troligen bara kommer att kunna ha denna hösten (men vad gör det när de kostade en tjuga), hon har sett en ny Teletubbies film och sover i en ganska vältvättad och mjuk smurfpyjamas.
Våran plastiga och fula sockerskål har blivit utbytt mot en tant modell i porslin med matchande mjölkkanna.Jag hittade även en lampskärm till det blivande barnrummet som jag också är väldigt nöjd att jag hittade men jag ska bara få upp den också. Det ska nog bli fin fint. Eller mysigt i alla fall.

Loppis är toppen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar