Sidor

måndag, augusti 22, 2011

Inskolning dag 1

Idag började våran lilla tjej på förskolan. Inskolningens första dag var mest att se lokalerna. Alva blev luggad i luggen av en annan liten tjej (så imorgon blir det hästsvans). Ändå ville hon inte åka hem när vi skulle åka.
Jag: - Ska vi åka hem då?
Alva: - Nä!
Jag: - Kom här, nu tar vi på oss jackan.
Alva: - Nä, nä (skakar på huvudet)

Då finns det två alternativ. Tvång eller taktik.
Jag: - Alva ska vi gå ut?
Alva: - Mmmm (nickar)
Jag: - Då måste du ta på dig jackan
Påklädning skedde samarbetsvilligt och som tack fick hon åka lite rutschkana innan vi åkte hem, lunchade kyckling och ris och sedan sov Alva från 13-16:30.

I morse när vi skulle åka dit fick jag nervös-ont i magen. Men fröknarna var väldigt förtroendeingivande och gulliga.
Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Väldigt lika :) Både dina känslor och Alvas :) Spännande med en ny dag :)
    Kraaaaam

    SvaraRadera